دوره پای پرو قسمت 2|پروژه تبدیل کد رنگ

نویسنده: روح الله اقبالی
تاریخ ثبت: 1403/12/06

آموزش تبدیل رنگ به کد HEX در پایتون | یادگیری مفاهیم پایه و پیشرفته پایتون

در این پروژه پایتونی، شما با بسیاری از مفاهیم پایه و پیشرفته پایتون آشنا خواهید شد. این پروژه به شما کمک می‌کند تا مفاهیمی مانند فراخوانی کتابخانه‌ها، متغیرها، توابع، استثناء و بسیاری دیگر از مفاهیم پایتون را به خوبی یاد بگیرید. این دوره به‌طور خاص برای افرادی طراحی شده که تازه وارد دنیای برنامه‌نویسی پایتون شده‌اند یا قصد دارند کدنویسی را به طور عملی یاد بگیرند.

این دوره برای چه افرادی مناسب است؟

این دوره برای افرادی مناسب است که:

  • قصد شروع برنامه‌نویسی دارند و نمی‌دانند که آیا این مسیر برای آنها مناسب است یا نه.
  • قبلاً پایتون را یاد گرفته‌اند اما نمی‌دانند چگونه پروژه‌های واقعی و کاربردی را جلو ببرند.
  • می‌خواهند با مفاهیم پایه و پیشرفته پایتون آشنا شوند و شروع به نوشتن کدهای پیچیده‌تر کنند.

اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید، این آموزش می‌تواند به شما کمک کند تا مفاهیم پایتون را به راحتی درک کنید و پروژه‌های واقعی را انجام دهید.

توضیح پروژه تبدیل رنگ به کد HEX در پایتون

در این پروژه، شما یاد می‌گیرید که چگونه می‌توانید رنگ‌ها را از نام آن‌ها به کد HEX تبدیل کنید. در ادامه، توضیحات خط به خط کد آورده شده است:

کد پروژه:

from webcolors import name_to_hex

def color_name_to_code(colername):
    try:
        colore_code = name_to_hex(colername)
        return colore_code
    except ValueError:
        return "its not coler"

coler_name = input("Enter your color: ")

resulte_colore = color_name_to_code(coler_name)

print(resulte_colore)

 

شرح کد:

  1. فراخوانی کتابخانه: ابتدا از کتابخانه webcolors برای تبدیل نام رنگ به کد HEX استفاده می‌کنیم. برای این منظور، از تابع name_to_hex استفاده می‌کنیم. استفاده از کتابخانه‌ها در پایتون این امکان را می‌دهد که نیازی به نوشتن کدهای تکراری نداشته باشیم و از کدهایی که قبلاً نوشته شده‌اند، استفاده کنیم.

  2. تعریف تابع: با استفاده از کلمه کلیدی def یک تابع به نام color_name_to_code تعریف می‌کنیم. تابع‌ها به ما این امکان را می‌دهند که کدهای مورد نظر خود را یک‌بار بنویسیم و هر بار که نیاز به آن داشتیم، از آن استفاده کنیم.

  3. استفاده از try/except برای مدیریت خطا: برای جلوگیری از بروز خطا در صورت وارد کردن نام رنگ اشتباه، از بلاک try/except استفاده می‌کنیم. در صورت صحیح بودن ورودی، تابع name_to_hex رنگ را به کد HEX تبدیل می‌کند و در غیر این صورت، پیام خطای "its not color" به کاربر نمایش داده می‌شود.

  4. دریافت ورودی از کاربر: با استفاده از input() از کاربر نام رنگ را دریافت می‌کنیم و آن را در متغیر coler_name ذخیره می‌کنیم. این ورودی به تابع color_name_to_code ارسال می‌شود.

  5. چاپ نتیجه: در نهایت، نتیجه تبدیل رنگ به کد HEX را چاپ می‌کنیم. اگر ورودی صحیح باشد، کد HEX رنگ نمایش داده می‌شود و در صورت اشتباه بودن، پیام خطای مربوطه به کاربر نشان داده می‌شود.

نتیجه‌گیری پروژه:

در این پروژه، شما یاد گرفتید که چگونه می‌توانید از کتابخانه‌های موجود در پایتون استفاده کنید و همچنین نحوه مدیریت استثناء‌ها با استفاده از try/except را فرا گرفتید. همچنین با مفهوم توابع و نحوه استفاده از آن‌ها در پایتون آشنا شدید.

آموزش برنامه‌نویسی پایتون و جنگو با روح‌الله اقبالی

اگر قصد دارید برنامه‌نویسی پایتون و فریم‌ورک جنگو را به صورت حرفه‌ای یاد بگیرید، می‌توانید از مشاوره رایگان ما بهره‌مند شوید. کافیست نام، نام خانوادگی و شماره موبایل خود را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم و بهترین تصمیم را برای شروع مسیر یادگیری برنامه‌نویسی پایتون اتخاذ کنید.

مطالب مشابه

ثبت کامنت

کامنت های شما